20.9.2011

I met this pretty boy in Paris, he used to tell me that I'm jolie

Vähän hajottaa tällä hetkellä. Olen kotona viidettä päivää tekemättä oikein mitään järkevää. Eilen olin jo sulkenut kaikki ikkunat ja ovet, jotta voisin laittaa hälyttimen päälle ja karata junalla Pariisiin, kun keskimmäinen lapsista kömpiikin yläkerrasta sohvalle ja kertoo olevansa kipeänä. Mahtavaa, mun miljoonakohtainen shoppailulistani ei pääsekään lyhenemään yhdelläkään kohdalla vaan minä istun kotona koko päivän.


Eniten mua ehkä pänni se, että kukaan ei ollut asiasta mulle infonnut. Lappu pöydällä tai mitä vain, jotta olisin tiennyt, että hei pysyisitkö päivän kotona, lapsi on kipeänä. Jos tuo olisi nimittäin viivytellyt yläkerrassa minuutinkin pidempään, olisin lukinnut oven ja laittanut hälytykset päälle, koska ihan ensimmäisenä ei käy mielessä, että käympäs katsomassa, että onko ketään kotona, kun siihen aikaan ei kuuluisi olla. Siitä olisikin voinut tulla kiva soppa, jos olisin ehtinyt lähteä.

Noh, mahtava päivä edessä, urheilua ja maailman huonoimpia elokuvia sohvalla. Ranskalainen jännäri, jossa oli vähän huonoa jännitystä, mutta mikä ei silti estänyt mua seuraavana yönä pelkäämästä, että joku tulee kuristamaan mut unissani. Vielä huonompi aasialaistyyppinen taisteluleffa ja minä vain koomasin sohvalla, selailin facebookia puhelimellani ja luin kirjaa. 


Illalla pääsin esittelemään kokin taitojani ekaa kertaa lihamurekkeen muodossa josta tuli... ihan hyvää. Varsinaisesti siinä ei ole mitään vikaa, mutta koska osaan tehdä murekkeen parhaiten sipulikeittopussipohjaan ja meidän sipulikeittopohja oli yksi iso kivikova köntti, jouduin vähän soveltamaan. Se olisi kaivannut mausteita, mutta upposi onneksi perheen suuhun ihan hyvin. 

Illan jouduin viettämään sohvalla odottaen _jos_ vanhin tyttö soittaa mulle ja pyytää hakemaan. Nii-in, jos. Se soitti joskus kymmenen jälkeen ettei tarvitse hakea. Great, mutta sen takia päädyin katsomaan Night at the Museum 2 kipeän pojan kanssa ja pakko sanoa, että se oli aika kiva leffa, enkä ikimaailmassa olisi sitä itse muuten alkanut katsomaan.


Tänään olen ehtinyt jo katsoa The Social Networkin kun se sattui alkamaan sopivasti juuri kun kömmin ylös ja muuten vaan tylsistymään. Tuo sairas tapaus pelaa vain x-boxiaan ja minulla on tylsää. Ehdin leikkiä photoboothilla kyllä. Nyt voisin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea alhaalta pyykit ja silittää ne, jotta voisin väittää tehneeni edes jotain fiksua. 

Huomenna tottakai kotona kun nuorimmalla ei ole koulua, mutta onneksi host äiti totes tuossa puhelimessa, että jos jostain syystä tuon pojan pitäisi vielä torstaikin olla kotona, saa perheen isä jäädä sitä hoitamaan, jotta itse pääsen näiden seinien sisältä pois muutakuin siksi puoleksi tunniksi mikä menee nuorimman hakemiseen koululta. 


ps. suomessa ainakin meillä kipeällä syötetään paljon gefilus-tuotteita ja juotetaan jaffaa. Ainakin täällä korvaavat versiot on kokakola ja riisi. Mietimpä tässä vain itsekseni, että tuo lapsen lepääminen on mielenkiintoista siinä vaiheessa kun elimistössä ja litra kolaa ja kofeiini... 

pps. terveisiä ihmiseltä, jolla on likaiset hiukset eikä meikkiä kuvissa

6 kommenttia:

  1. Ihana nassukka <3 Ja mmm kielikooooruuuu 8).

    VastaaPoista
  2. Ootko oikeesti toi? Siis näytät ihan erilaiselt sun profiilikuvassa ja näytät muutenkii oudolt nois tai ku oon aina kuvitellut sut erilaiseks sun postausten perusteella kynsiblogin videoilla olevan äänen perusteella :DD

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa ihan mun viime viikolta. Hostäiti teki iltavuoroa, joten minä olin sitten jumissa talossa 13.00-21.30 (kerran kävin sitä ennen kaupassa ja kerran salilla, nukuin vähä pitään), eikä sen jälkeen hirveämmin huvittanut minnekään lähteä hiippailemaan... Kotona lössöttäminen on ihan kivaa, mutta 5 päivää meni jo vähän yli. :D

    VastaaPoista
  4. Panda: koru on nam

    Ano: kyllä olen :D toivoittavasti järkytys ei ollut suurin. ps. näytän meikittä ilveillessä noin 16-vuotiaalta, joten...

    Elsi: jep, kotona on ihan kiva vain olla, mutta sillekin on rajansa :D

    VastaaPoista
  5. Mäkin olin kuvitellut sut ihan erinäköseks, ikäänkuin "vanhemman" näköiseksi äänen perusteella. :D Mut hyvähän se on näyttää nuorelta, vanhalta ehtii kyllä näyttää ihan riesaksi asti.. ;) Terveisin suurentavalla peilillä potentiaalisia juonteita syynäävä 23-vuotias.. ;P

    VastaaPoista
  6. Celia: juu, mä oon ihan tyytyväinen tähän "et näytä päivääkään 18-vuotiasta vanhemmalta" ulkonäkööni, eipä tarvi vanhenemistakaan niin paljon kriiseillä... ps. mä en todellakaan tiedä miksi, mutta kuvittelin sut jostain syystä 19-20 vuotiaaks. En oikein tiedä mistä sellaisen käsityksen olen repäissyt :D

    VastaaPoista