21.11.2011

Sleeping Beauty

Viime viikonlopusta jätin ehkä kirjoittamatta pienen morkkiksen kourissa. Vietin koko viikonlopun perjantai iltapäivästä sunnuntaihin Emilian luona niiden talon ollessa tyhjänä ja mulla on ehkä edelleen pieni morkkis asioista joita tapahtui. Perjantai oli liian paljon vodkaa -ilta, joka olisi vain pitänyt jättää välistä. Lauantaina nukuttiin viiteen ja yö kierreltiin ympäri Pariisia. Sunnuntaina suunnattiin ikeaan toiveina saada lihapullia, mutta oltiin siellä liian myöhään. Ouh my!

Musta tuntuu, että koko viikko täällä on sujunut ihan ilman mitään suurempia mainitsemisen arvoisia juttuja. Torstaina oli se koti-ikävä, josta jo puhuin, mutta onneksi se oli aika nopeasti ohimenevä juttu. Perjantain meenasin aloittaa taas nukkumalla pommiin mutten onneksi ja tällä kertaa ehdin kouluun - maailman tappavimman tylsille tunneille.

Illalla pakenin ovesta äkkiä pihalle host isän alkaessa kokata etanoita (kieltäydyn edelleen pyhästi niiden syönnistä) ja tapasin suomalaista tyttöä, jota en ole ennen tavannut. Suunnaksi otettiin Bastille ja yökerhot - vaikka vanhimmalle host tytölle vannoin löytäväni kotiin viimeisellä junalla - ja ystävystyttiin nopeasti juoden viiniä puistossa. Musta tuntuu, että olin äärimmäisen rasittavassa humalassa kerrankin ja saatoin olla hieman raskas tapaus, mutta ehkä se kestää mua vielä. Saatoin viihtyä vähän liian suuren osan illasta taas jonkun kainalossa pussaillen, josta mulla on edelleen yöpöydällä muistona ruusu, joka tosin on kahdessa osassa, jonkun idiootin rikottua sen. (Ei sillä, että se olisi ollut tarpeeksi herrasmies sitä mulle ostaakseen, mutta tälleen otteena ärsyttävästä humalasta voi olla se, että ilmoitin sille vitsillä "you're cheap if you don't buy me a rose". Niin no, olihan se siihen mennessä tarjonnut mulle jo ihan kivasti juotavaakin, mutta jotenkin olin fiksaantunut siihen kukkaan, josta se lopulta taisi euron maksaa...).

Mulla myös ensimmäistä kertaa tuli täällä sellainen ahdistuskohtaus miehistä, jonka aikana teki mieli alkaa itkeä. Seisottiin joskus yön pikkutunneilla kadunkulmassa baarin jo sulkeuduttua. Halailen tätä tuttavuuttani siinä ja jutellaan jotain random juttuja. Kuitenkin jos edes pussattiin nopeasti, jostain löysi useampaan kertaan monta miestä siihen lähelle, yrittäen nykiä mua hihasta vähän joka suuntaan. Ahdisti ihan käsittämättömästi ja haluaisin vain tietää mitä niiden miesten päässä liikkui, jaanko jotain vuoronumeroita jokaiselle vastaantulevalle. Vaikka se ei ehkä kirjoittuna kuulosta edes miltään, siinä tilanteessa - saman tapahtuessa muistaakseni kolmesti - koin sen ihan pirun ahdistavaksi ja sanoin ääneenkin, että jos ne ei lopeta sitä pian, alan varmaan itkemään. Onneksi toinen tajusi ja vei mut sivummalle. Hävetti saapua kotiin puoli kahdeksan aikaan, jolloin host tyttö oli lähdössä kouluun (juu, kiva ranska ja lukiossa koulua lauantaisin). Silloin kiitin ylempiä voimia siitä, että mun makkarin yhteydessä on ulko-ovi, josta pystyin sneakaamaan itseni sisään.

Mut heräteltiin ihan liian aikaisin (puoliltapäivin) Ikean reissulle ja vihdoin saatiin niitä lihapullia. Kaveri toisti noin kolme kertaa jokaisen jutun mulle kun oltin ihan umpikoomassa ja silloin ruoka oli vähän sellainen hyvä taikka huono juttu, varmaksi ei osannut sanoa. Hetken näytti, et se olisi repimässä mua uusiin parteihin illaksi, mutta onneksi ne suunnitelmat peruuntui. Sen sijaan pääsin istumaan illallispöytään moneksi tunniksi ranskalaisvieraiden kanssa ja taistelemaan silmien auki pysymisestä. Cool bananas.

Kahdentoista tunnin yöunet teki viimein tehtävänsä ja tänään olo on ollut ihmismäinen. Olen viettänyt aikaa skypessä (parkuen taas faktalle, että koira etsii joka kolon kotoa kuulessaan mun ääneen, eikä löydä etsimäänsä) ja muutenkin rentoillen. Illaksi lähdettiin keskustaan, käytiin syömässä kolmen ruokalajin illallinen ravintolassa (maksoi 10 euroa! ranska mä rakastan sua) ja tarjoilija kysyi meiltä miksi revettiin nauruun joka kerta kun se kysyi meiltä "finish?". Yritettiin selittää, että "because we're finnish", mutta se ei ehkä ihan tajunut. Naureskeli vain, että ettekä ole kun teillä on vielä jälkiruoat tulossa. Käytiin myös leffassa katsomassa Sleeping Beauty, jonka traileri nähtiin viimeksi ja pidettiin sitä tosi hyvänä. Tuo leffa oli, noh, kummallinen, enkä oikein osaa päättää oliko se hyvällä tavalla kummallinen vai ei. Ehkä meidän kikatusfiilis ei ollut ihan paras sille leffalle. Nyt kello on jo ihan liian paljon ja pohdin sen välillä yrittäisinkö ehtiä pestä hiukseni aamulla vai odotanko huomisiltaan. Olen varma, että ne seisoo kohta pystyssä, mutta en tiedä jaksanko edes välittää siitä.

ps. mua ärsyttää tällä hetkellä itseänikin miten tuntuu, että tässä blogissa jutut liikkuu viikonloppujen, humalatilojen ja random jätkien ympärillä. Kirjoitan itselleni, jotta muistaisin tapahtumat itse, mutta samalla tiedostan, että anna itsestäni ihan käsittämättömän kevytkenkäisen kuvan kaikille muille. En haluaisin laittaa tätä salasanan taakse, mutta välillä mietin, jos se olisi parempi ratkaisu, jotta tämä voisi olla päiväkirjamaisempi ja samalla sitten kaikki se, mitä teen ei olisi ihan niin julkisesti luettavissa. Haluan kuitenkin vakuuttaa, että vaikka baarissa onkin kiva halailla jonkun kanssa ja saada sitä läheisyyttä, olen joka aamu kuitenkin löytänyt itseni ihan omasta - taikka Emilian - sängystä nukkumasta.

Mistä tulikin muuten mieleeni, kun lauantaina heräsin ja menin keittiöön host mama vaan totesi mulle "ouh, you're here! I thought you slept in Paris. I'm sorry I've been so noisy all morning". Se tapa miten se ton asian mulle esitti jätti mulle vähän sen kuvan, että se kuvittelisi, että mulla on Pariisissa joku mies, josta en sille vaan vielä ole kertonut kun en ole nyt pariin viikonloppuun löytänyt itseäni yöksi kotiin. Pitää ehkä alkaa painottamaan sille välillä että menen tyttökavereiden kanssa ulos. Ei sillä, että sillä mitään sitä vastaan olisi, vaikka jotain alkaisin vakavemminkin tapailla, en vaan halua, että se on tällä hetkellä siinä uskossa.

Voi luoja miten pitkä teksti. Anteeksi.

1 kommentti:

  1. Et sä mun mielestä oo yhtään kevytkenkäinen :) Kaikki tarvii sitä läheisyyttä ja luultavasti ne pariisin miehet käy aika kuumina pohjoismaalasiin vaaleisiin naisiin :----D Kuitenki oon ainaki saanu sen kuvan ettet oo sänkyyn asti miesten kanssa menny vaan se on ollu sitä halailua ja pussailua ja ei siinä mitään väärää oo :-D Varsinkaan ulkomailla, kaikki pitää ottaa irti! 8)

    VastaaPoista