10.11.2011

Success!

Musta tuntuu, että tää ei ole ihan vaan sellainen blogi, johon voisin kirjoittaa:

"Tänään kokkasin lounaaksi pork chopseja ekaa kertaa elämässäni (yök) ja päivälliseksi vasikkaa ekaa kertaa elämässäni (tuplayök) mutta kanssaruokailijat oli sitä mieltä, että molemmat oli tuplanam. Kaksi kuukautta kesti ja vihdoin ollaan sinut keittiön kanssa, success!".

Okei, pointtina siis se, että suomessa oli mielestäni ihan ok kokki kokkaamaan perus kotiruokaa. Omalla hellalla valmistui asioita lähinnä vain kasviksista, mutta kyllä kotonakotona oli tullut makaronilaatikot, jauhelihakastikkeet ja muut perus kotiruoat ihan tutuiksi. No problem, osaan kokata. Kunnes tulin ranskaan...

Musta tuntuu, että mulla on ollut pieniä vastoinkäymisiä sekä hellan, että uunin kanssa täällä ja välillä pelkään, että nämä kyllästyy mun pieniin ruokamokiin. En ole tehnyt mitään suuria mokia, mutta en myöskään mielestäni ole onnsitunut mitenkään megaloistavasti täällä. Johtuu ehkä pitkälle siitä, että jos mun eteeni isketään epämääräinen köntti lihaa, mä en oikeasti osaa sanoa onko se viiriäistä, sammakkoa vai ihan vaan naudanlihaa. Mä olen syönyt niin minimaalisesti lihaa viimeiset en edes tiedä kuinka monta vuotta, varmaan päälle 10, koska en pidä lihan koostumuksesta. Täällä kokkaan sitä ja syönkin ihan mielelläni, mutta tiedän, että tämän vuoden jälkeen palaan taas kasvispohjaiseen ruokavalioon, koska niiden maku ja koostumus on enemmän mieleeni. Siksi ne lihanpalat on välillä voittaneet mut hellalla, mutta tänään onnistuin hyvin, vaikka kokkasin kahta asiaa, jota en ikinä ole kokannut ennen. Pork chopsit oli hitti lounaalla ja päivällisellä host mama, joka on ruoan maustamisen suhteen aika natsi, kehui mun vasikkakastiketta ja söi kaksi isoa pihviä. Nyt leijun kuudennessa taivaassa ihan vain koska tämä päivä on onnistumisia täynnä ja näytän huomiselle kieltä, jonka jälkeen melkein alkaa viikonloppu.

Miksi mulle tuli tänään autolla ajaessani pakottava tarve kuulla tämä biisi:



Tähän biisiin sisältyy muistoja abiajoilta, provinssirockeista, parhaista kavereista ja kaikesta mahdollisesta. Siinä missä LMFAO:n Party Rock Anthem sisältää kaikki ne muistot viimeisen vuoden ajalta, tämä biisi säilöö ne loput mieleeni. 

Nyt nopeasti läksyt koulua varten ja toivottavasti saan itseni ajoissa sänkyyn. Olen edelleen megaväsynyt  - ja testannut tänään meidän dolce gusto kahvikoneesta suunnilleen jokaisen kahvikapselin pysyäkseni hereillä, vaikkein oikeastaan edes tykkää kahvista. 

1 kommentti:

  1. Voithan sä kokata sielläkin välillä ihan kasvisruokaa, ellei koko perhe ole sitten vannoutuneita lihansyöjiä joiden mielestä porkkanat jätetään pupuille? Ainakin host mamasi vaikuttaa sellaiselta, joka voisi innostuakin tuollaisesta ideasta;;)

    VastaaPoista