2.12.2011

Äiti, tänään minä letitin hiukseni...


Ei, otsikosta huolimatta äiti ei tätä blogia lue tai jutut olisivat hiukan toisella tasolla siinä vaiheessa. Aloin hiukan leikkiä photoboothilla kun yritin edes pikkuisen ikuistaa tuota mun lettikampausta jonka tänään telkkaria katsoessa itselleni taioin. Mulla on tullut tavaksi täällä alkaa ihan randomilla letittelemään hiuksiani kun katson telkkaria ja kokeilemaan erilaisia lettejä hiuksiini ihan ilman peiliä. Kyllästyn peilin edessä kokeiluun aina noin puolessa sekunnissa mutta sokkona letittäessä on ihan kivaa. Musta on muutenkin täällä ylennetty jonkin asteen kampaaja kun joka päivä taion jonkinlaisia lettejä meidän tyttöjen hiuksiin (tai vaihtoehtoisesti lakkaan niiden kynsiä). Ihan kivaa kyllä. Nämä siis ihmisen käsistä, joka ei vielä kesällä osannut tehdä itselleen ranskanlettiä. 


Tällä hetkellä sydämmen saa mm. ranskalainen sipulikeitto, jota eilen kokattiin perheen äidin kanssa ja mikä oli maailman parasta ja juustoisinta. Tulin siihen tulokseen, että voisin elää sillä ja avokadoilla varmaan vuosikymmeniä, jos pitäisi. Sydämmen saa myös se, että ostin tällä viikolla vihdoin lentoliput suomeen ja kahden viikon päästä pääsen pussailemaan meidän haukun ihan kuoliaaksi. Host maman kanssa juteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että äitille ei ehkä kannata kertoa, että ainoa, mitä oikeasti olen täällä ikävöinyt on tuo koira. Sydämmen saa myös se, että sain tänään koulussa ehkä kuukausi sitten kirjoittamani 15 virkkeen tarinan takaisin ja ainoat virheet siinä oli lähinnä virheitä sanojen sukujen kanssa ja pari sanaa olin kirjoittanut väärin. Ranska ei siis suusta tule vielä ulos ollenkaan, mutta paperille sitä tulee ihan kivasti, vaikka välillä lauseet kaatuvatkin siihen etten tiedä sanoja. Viimeinen sydän menee sille, että on viikonloppu, mulla on ohjelmaa sekä huomiselle, että sunnuntaille très paljon ja en ehkä muista ajatella, että mun hölmöidioottirakasveli juhlii huomenna niitä lakkiaisiaan. 


Jatketaan hei mulla on kynnet linjalla. Hitsi kun tuo sormus näyttää hölmöltä kuvassa. Ostin sen viikko sitten - ja samanlaisen valkoisella kivellä myös, koska en osannut päättää kumpi on kivempi - ja siitä saakka jompi kumpi niistä on asunut sormessani melkein joka päivä. Kynnet on mielestäni kivat, mutta toivon, että olisin tehnyt niistä vähän erilaiset. Silti taidan toivoa, että ne kestäisi viikonlopun läpi. 


"Katsokaa, näin minä muodostan itselleni nokan!" 

Mulla oli varmaan miljoona muuta juttua, joista mun piti tänne höpöttää, mutta olen unohtanut niistä jo kaiken. Ai niin! Yksi juttu on pakko jakaa ja katsokaa tämä niin saatte takuuvarmat naurut! Tälläistä meille opetetaan koulussa: 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti