5.12.2011

Disturbia

Hengissä tällä hetkellä vain red bullin voimalla. Hain kaupasta jättitölkin sitä kun koko päivä on mennyt siinä, että taistelen jotta silmät pysyy auki. Hyvä alku viikolle. Niin mikä rentouttava viikonloppu?

Perjantain lupasin itselleni, että otan rauhassa. Hengasin sohvalla syöden pitsaa ja kiljuin koko illan lapsista keskimmäiselle, että sulkee xboksinsa. Miten ihan oikeasti joku jakaa sitä laitetta varmaan 10 tuntia päivässä. Se pelasi kun minä lähdin kouluun, se pelasi kun palasin koulusta ja koko illan siihen päälle. Yritettiin katsoa jotain Cowboys & Aliens leffaa, mutta minä luovutin 36 minuutin kohdalla, koska se oli ehkä maailman huonoin ja tuntui, ettei koko leffa ollut alkanut siihen mennessä. Sen sijaan oli hyvä jutella kavereille koneella.

Lauantaina kiskoin itseni aikaisin pystyyn lähteäkseni shoppailemaan joululahjoja. Niin, meidän piti ostaa joululahjoja, mutta mun miljoonasta pussista suurin osa oli kyllä kaikkea muuta kuin joululahjoja. Ostin mm. laukun, jota olen täällä nyt kolme kuukautta kuolannut, mutta hinnan (40 euroa) takia olen aina jättänyt sen kauppaan ja yrittänyt elää ilman sitä. Nyt se oli pakko ostaa (veronpalautukset<3) ja seuraavassa kaupassa rakastuin palavasti pieneen iltalaukkuun ja kun kyse oli mangon laukusta, ei sekään tietystikään ollut halpa. Ostin myös maailman megasuurimman hupparin, jonka pussihelma roikkuu mulla lähellä polvia, koska se vain on niin megasuuri ja ihana, ja olen aivan valmis muuttamaan sen sisään koko talveksi.

Meidän piti mennä Emilian luokse katsomaan kolmatta Twilightia, koska suunnitelma oli mennä katsomaan Breaking Dawnia sunnuntaina, mutta jotenkin kummasti ylipuhuin tuon, jolla ei ollut yhtään fiilis lähteä ulos, lähtemään silti baariin. Kiva kaveri. Olin vain sillä tuulella, että tarvitsen viiniä ja hetken jotain ihan muuta ajateltavaa, kun olin viimeiset 24 tuntia vähän jojoillut ikävän kanssa niiden veljen juhlien takia. Soitin sille illalla ennen kuin lähdettiin ulos ja musta oli maailman parasta vain kuulla sen ääntä ja höpöttää tyhmiä juttuja hetki. Se käski mun taistelemaan vastaan kaikin voimin kun kerroin sille, että mulle soitetaan väkisin Justin Bieberiä.

Päädyttiin taas baarin Bastilleen ja mulla oli vähän kumma fiilis joka jutusta. Saatiin skumppapullo ilmaiseksi, kun kaveri tuntee sen baarin omistajan ja vähän liian nopeasti juotu kuohari sai ihan mielettömän pahan olon aikaan. Musta tuntui, että illassa katosi tunnit jonnekin ja en ollut yhtään perillä siitä mitä tapahtuu. Päätin mennä täysin hajalle yhden jätkän sanoista baarin ulkopuolella ja keräsin itseäni vain vaikka kauan ja huusin sille "fuck off" miljoona kertaa. Sillä hetkellä en enää kunnolla tiedostanut sen sanoja, olin vain hajalla sadan muun asian perään siinä samalla.

Tavattiin sama jätkä, josta kirjoitin ehkä kuukausi takaperin, josta jälkeenpäin osasin vain sanoa, että se oli hyvä jätkä. Olen niin kyyninen täällä, että haluan vain löytää kaikista huonoja puolia, mutta se ei ole ikinä ollut muuta kuin mukava mulle. Juttelin ikuisuuden sen kanssa siellä ulkona ja se puolusti mua kun miehet yritti väkisin käydä käsiksi muhun yhden ruokapaikan edessä. Se mua ahdistaa eniten, jos tunnen itseni nurkkaan ahdistetuksi täysin vieraiden miesten puolesta ja vaikka kuinka työnnän niitä pois, ne ei usko. Tuo mun kaveri hermostuikin aika pahasti niille ja tuntui hullulta seisoa vieressä kun en ymmärtänyt yhtään siitä isoilla kirjaimilla käydystä keskustelusta, mutta kaveri vieressä toteaa "ne riitelee susta". Juu, hienoa.

Pääsin nukkumaan joskus kahdeksan aikaan aamulla maailman tappavimman päänsäryn kanssa ja siitä sain nauttia koko aamun kun nukuin hiukan onoffina heräillen muutaman minuutin välein siihen takovaan särkyyn päässä. Joskus ennen kahta herättiin vihdoin kunnolla. Sama jätkä soitti mulle herättyään ja kyseli pääsinkö hyvin yöllä perille ja valitin vain mun päänsärystä sille. Toinen pyysi voiko puhua Emilialle ja oli sille kuulemma vannottanut, että mut pitää ruokkia ja antaa lääkettä. Mä en tajua sitä ihmistä, kun se hämää mua niin miljoonalla eri tasolla. Meidän välillä ei ole mitään romanttista, mutta silti se on hyvä jätkä. Hämäävää.

Meidän perinteinen sunnuntaileffa jäi välistä koska ei todellakaan ollut oloa leffailtaa varten. Käytiin syömässä keskustassa ja raahasin väsyneen itseni kotiin illaksi. Olin valmis halailemaan mun host isää, joka oli vihdoin ostanut mulle erillisen patterin mun huoneeseen ja alakerta on ehkä taas asumiskelvollinen. Se tosin totesi mulle "you cannot be finnish, you must be african" lauseita kun kerroin että olen ihan umpijäässä, vaikka ulkona oli (kuulemma) ollut 15 astetta lämmintä eilen.

Kiva aloittaa viikko taas ihan jäässä, mutta ei se mitään, koska nyt on jo joulukuun viides päivä ja se tarkoittaa, että 11 päivää ja olen jo suomessa.

7 kommenttia:

  1. Miten sun perhees siellä suhtautuu sun juhlimiseen? Tai siis kun vaikutat olevan joka viikonloppu baarissa ja tulevan aamuyöstä kotiin, niin onko se niille tosiaan ihan täysin ok. Ja muutenkin, haittaako railakkaat viikonloput sun työskentelyä? Kun luulisi että jos päässä takoo rapsa ja väsyttää tosi paljon, niin eikö lapsiin keskittyminen ole ehkä hirveintä ikinä? En siis nyt mitenkään kritisoi, ite oon joutunut ottamaan täällä aika rauhallisesti ihan pakon takia, mutta kyllä se juhliminen suomessa ihan kivalta maistui. :) Muttakun itsestä vaan tuntuu, että jos ei viikonloppuisin saisi levättyä kunnolla ja ladattua akkuja, niin ei noita ipanoita kestäisi sekuntiakaan...

    VastaaPoista
  2. Mulla ei ainakaan missään vaiheessa ole ollut sellainen olo etteikö sep niille olisi ok. Mulle on sanottu että elä omaa elämääsi ja nauti. Oon kuitenkin juhlimassa vain perjantaisin tai lauantaisin, silleen ettei tarvi olla lapsista vastuussa seuraavana päivänä. Plus sit se, että usein juon vain ehkä sen pari drinkkiä ja ilta on vaan hauska hyvässä seurassa tanssittaa. Mulla ei oikeata krapulaa ole täällä ees ollut kertaakaan, eilinenkin pääkipu oli vain päänsärkyä kun se alkoi jo niin aikaisin. Mun unirytmi täällä on niin kumma kun aamulla ei tarvi herätä niin aikaisin ja luulen et suurin osa väsymyksestä johtuu lähinnä siitä et nukun kummiin aikoihin. Jos täällä olis nuorempia lapsia, joutuisin varmasti ajattelemaan asioita vähän erilailla, mutta kun mun "työ" on lähinnä sitä, että olen vain aikuinen kotona, on asia vähän eri lailla. En halua väittää että tää joka viikonloppu aamuun saakka ulkona oleminen välttämättä on paras mahdollinen tapa käyttää tää vuosi mutta kun tulen niin hiljaa kotiin ettei kukaan koskaan edes kuule mua, on se tähän mennessä ollut ihan ok.

    VastaaPoista
  3. Ja siis en tietenkään ota pahalla kun ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mut pidän kyllä huolen siitä että lapset ei tiedä mun palaavan kotiin keskellä yötä eivätkä huomaa vaikka mulla olisi huono olo :D

    Ps. Kirjoitusvirheet menee sen piikkiin et vastailen puhelimella

    VastaaPoista
  4. Voi elämä mikä urpo, pilaat siellä kaikkien suomalaisten maineen. Ottaisit mallia paikallisista tytöistä, ei ne kilju kadulla tai örvellä kännissä. Ja sinut koetaan helpoksi saaliiksi, jos miehet lähestyvät agressiivisesti, voit syyttää siitä ainoastaan itseäsi. Katso ympärillesi ja huomaa, että olet ainoa, joka joutuu tuota kokemaan. Pariisi ei ole mikään örvellyspaikka, ja ihmiset käyttäytyvät kunnioittavasti toisiaan kohtaan (mikäli kohde huokuu kunnioitusta, eli sinä et ilmeisestikään)... Lopeta jo ennenkuin sattuu pahemmin.

    VastaaPoista
  5. Olet kyllä tulkinnut rivien välistä tosi kivoja juttuja taas. Kuka tässä kiljuu kadulla tai örveltää kännissä. Hell yeah, minä sanon sanottavani jos joku yrittää väkisin loukata mua, olin sitten missä maassa tahansa. Olen ollut täällä yhden (1) kerran sellaisessa humalassa, että sitä voisi tuolla sun örveltämistä termillä kutsua. Ja tiedän, ei mennyt hyvin, opin läksyni taas kerran. Muuten baarissa on maistunut usein lähinnä vesi, koska ei, en halua olla vieraassa kaupungissa kunnossa, jossa en itse osaisi itsestäni huolehtia.

    Ja voin kertoa sulle koordinaatit mihin osaan pariisia menet mihin kellonaikaan, niin voit itse tarkkailla millaista se meno on vaaleita naisia kohtaan. Sen jälkeen voit puhua kunnioituksesta. Mitä paikallisiin tulee, mä mielummin olen ottamatta mallia niistä, jotka on baarissa kolme kertaa pahemmassa kunnossa kuin minä, päällään mekko (=paita), joka aika kivasti kertoo koko maailmalle alushousujen värin. Sellaista ihmistä en kunnioittaisi vaikka mikä olisi.

    Kirjoitan suoraan asioista, joita täällä on tapahtunut, mutta selvästi pitäisi laittaa joku sensuuri päälle, ettei sinunlaisesi ihmiset päätä tehdä omia johtopäätöksiään ja kuvitella asioita, joita oikeasti ei ole tapahtunut

    VastaaPoista
  6. Öö, miksi menet iltaisin noille epämääräisille seuduille, joissa 'meno vaaleita naisia kohtaan' ei sovellu sinulle? Bastille on just yksi pahin näistä. Sinne valuu iltaisin ylimäärin roskajengiä, koska alueen baarit ovat sieltä surkeimmasta päästä ja niihin ei ole niin kova kontrolli kuka pääsee sisään minnekin. Suuri osa jengistä on maahanmuuttajataustaista, joiden kunnioitus naisia kohtaan on vähintäänkin puutteellista. Mutta tämänhän näkee ihan ensisilmäyksellä ja voi vaan syyttää itseään, jos sitä sietää. Mene sinne, missä porukka on yöelämässä vähän siistimpää (esim 2, 5, 6, 8. kaupunginosat) ja ei todellakaan 'käy käsiksi', niin kuin kuvailit. Itse en tuollaista sietäisi minuuttiakaan ja samoihin paikkoihin en enää vaivautuisi. Mutta kukin tavallaan ja saahan siitä valituksen aihetta blogiin...

    VastaaPoista
  7. Nii-in, kukin tavallaan. Me tiedetään Bastillesta mukavia baareja, joihin se kontrolli onkin vähän parempaa, mutta joissa silti on rento meininki ja niissä on mukava viettää aikaa. Jos mulla on baarissa kivaa enkä siellä koe oloani mitenkään ahdistuneeksi, ei paikassa silloin mielestäni ole mitään vikaa. Mielummin käyn baarissa, jossa on rento meininki, kuin kaikkein pahimmissa pintaliitojuottoloissa, joita myös noista mainitsemistasi kaupunginosista löytyy. Tiedän kyllä, että noissa on myös kivoja baareja ja paikkoja, mutta lähinnä ne mihin olen törmännyt, on sitä suomen sedulatasoa. Mulla on kahdesti neljän kuukauden aikana Bastillessa tullut tuollainen olo ja aika useasti siellä ollaan ainakin pyörähdetty yöaikaan, joten sen verran ehkä olen valmis sietämään ja pitämään tästä lähin huolen mitä kautta metrolle kävelen ja minne en varmasti pysähdy.

    VastaaPoista