19.5.2012

Fireflies


pieni tulitikkutyttö heitti mulle parikin erilaista haastetta tällä viikolla ja mikäs parempi aika tälläisen täyttelylle onkaan kuin lätkän pelikatko nyt toistaiseksi kun mulla on vielä sormetkin tallella. Jännitän pelejä ehkä asteen verran liikaa ja ainakin tällä hetkellä rystyset on aika punaiset ja arat jo ekan erän jälkeen kun oon vahingossa niitä pureskellut, joten kattellaan uusiksi sitten kun koko peli on pelattu... Luulen, ettei äiti ole vieläkään täysin toipunut siitä, että tuhosin sen yhden sohvan koristetyynyn kulman vuosi sitten finaalipeliä jännittäessäni. Mutta joo, haasteeseen: 

Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger" and post it on their blog. 
Then, choose 11 new people to tag and link them in your post. 
Create 11 new questions for the people you tag to answer. 
Do not tag back to the person who has already tagged you.


1. Mikä on suurin haaveesi, jonka tiedät kuitenkin olevan mahdoton toteuttaa (esimerkkinä Mikä-Mikä-Maahan lentäminen) ?
- tää menee ehkä vähän filosofisemmaksi kuin mitä olis tarkoitus - koska siis mikä mikä maahan lentäminenhän ois ihan mahtavaa tällaiselle ainaista peter pan -syndroomaa potevalle ihmiselle - mutta ensimmäiset kaksi asiaa mitkä tuli mieleen oli rakastuminen ensi silmäyksellä ja oppiminen uskomaan, että kuoleman jälkeen on jotain elämää. Ensimmäisestä ollaan puhuttu kaverin kanssa paljon ja se väittää, etten voi sanoa, etten pysty rakastumaan ensisilmäyksellä, mutta omasta mielestäni olen liian realisti, että voisin koskaan tavata ketään, joka vetäisi täysin maton alta... Toinenkin kohta mukailee sitä, etten ole koskaan uskonut mihinkään, mitä raamatussa seisoo ja olen liian realisti myös uskomaan kuolemanjälkeiseen elämään. Välillä ajattelisin, että olisi helpompi, jos voisi ajatella, että kuoleman jälkeen on vielä jotain, mutta en vain osaa. Ja siis noh, olen näiden kummankin asian kanssa ihan täysin sinut 95% ajasta, mutta välillä toivoisin, etten olisi aina näin realisti-pessimisti.

2. Mitä olet aina halunnut tehdä, muttet ole kehdannut/uskaltanut tms?
- mä olen aina halunnut hypätä laskuvarjohypyn, mutta vielä ei ole tarjoutunut tilaisuutta tarpeeksi kätevästi, mutta vielä mä sen joku päivä teen!

3. Jos saisit mahdollisuuden tietää, milloin kuolet, haluaisitko kuulla sen?
- niin kuin tossa yllä sanoin, en usko kuolemanjälkeiseen elämään, joten en myöskään haluaisi tietää milloin kuolen, koska en ikinä pystyisi elämään tietäen, että tiettynä päivänä se kaikki olisi ohi

4. Leffa vai kirja?
- yllätin jopa itseni kun hetken pohdittuani tulin siihen tulokseen, että kirja. Mä pidän leffoista, mutta mulla on harvoin kärsivällisyyttä istua paria tuntia paikallani katsoen leffaa. Itsekin paljon kirjoittavana mielummin luen hyvää kirjaa kuin katson leffaa

5. Jos voisit ottaa minkä tahansa eläimen lemmikiksesi, mikä pääsisi asustamaan luoksesi?
- Paavo! Musta tuntuu, että yhdellekään mut tuntevalle ei ole jäänyt epäselväksi, että kunhan saan tätä elämää vähän järjestykseen ja asetun aloilleen, tulen hankkimaan koiran, joka on valkoinen, söpö, pörröinen ja sillä on aika lyhyet jalat ja sen nimi on Paavo

6.  Onko sun vaikea vai helppo löytää itsellesi sopivia aurinkolaseja?
- Helppo, onneksi. Kaikki kaverit sanovat, että on epäreilua, että voin iskeä naamalleni melkein minkälaiset aurinkolasit vain ja ne sopii hyvin. Pilotit tai se "perusmalli" Ray Baneista ei ole mitään parhaita naamalleni, mutta muuten voin käyttää melkein mitä haluan

7. Asutko/ oletko asunut koskaan yksin? Mikä siinä on parasta, mikä huonointa? Jos et, miksi haluaisit, miksi et?
- Mä en tiedä haetaanko kysymyksellä enemmän sellaista "oletko asunut poissa vanhempien luota" vai "oletko asunut ihan yksin omassa pikku yksiössä" meininkiä. Itse olen asunut vanhempien luota poissa, mutta vain solukämpässä, jossa oli suurimman osan ajasta mulla yksi kämppis, viimeisinä kuukausina 2. Parasta oli se, että kukaan ei koskaan ollut hengittämässä niskaan siitä, missä olin, minne menin, kenen kanssa liikuin, milloin tulin kotiin, mitä ostin kaupasta ja mitä kokkasin yms. Huonointa oli se, että oma huone - ja meidän keittiö aina - oli juuri niin sotkuinen kuin teki mieli, kun kukaan ei ollut huomauttamassa, että huoneesi on kaatopaikka ja noh, muutenkin kotitöitä vihaavana ne kotityöt. Lisäksi olen ihan suunnattoman pelokas ihminen ja isossa kämpässä yksin ollessa pelkäsin usein vähän joka nurkkaa meidän kämpästä :D

8. Saitko tänä vuonna vappupalloa, vai kävitkö kenties virpomassa? :'p
- noup ja noup, mutta vappu oli tosi kiva, vaikka se vietettiinkin vain Pariisissa Seinen rannassa sateessa!

9. Osaatko kuvitella itsesi kahdeksankymppisenä, keinutuolissa kiikkuen ja nuoruutta muistellen?
- en. mä osaan kuvitella itseni mummoksi toivottavasti joskus 50/60 ikävuoden taitteeseen ja lastenlasten kanssa metsäretkeilemään yms. mutta en usko eläväni kahdeksankymppiseksi. syöpä vie mut ennen sitä.

10. Jos ilmestyisin ovesi taakse ja ojentaisin sulle jäätelötötterön, mitä vastaisit/ miten reagoisit?
- 95% ajasta olen yleensä vain koomassa, joten luultavasti en osaisi reagoida millään tavalla

11. Jos pääsisit, lähtisitkö avaruuteen?
- lähtisin. Musta olisi sairaan siistiä kokea se painottomuuden tunne!


Ja kerrotaan sitten vielä faktoja itsestäni. Tuonne toisen blogin puolelle olen näitä keksinyt jo vaikka millä mitalla ja en tiedä alanko jo toistamaan itseäni, mutta toivotaan, että en...


Säännöt: 

1. Nimeä 15 bloggaajaa.
2. Kerro heille tunnustuksestasi.
3. Kerro 7 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Kiitä bloggaajaa, jolta sait tunnustuksen.
5. Lisää the Versatile Blogger Awardin kuva postaukseesi.

1. ainoa urheilulaji, joka jaksaa väräyttää penkkiurheilun muodossa mun karvojani, on jääkiekko. iskä opetti mut lajin pariin jo ihan pikkuisena tyttönä ja muistan miten joskus 5-vuotiaana päätin, että minähän kannata ilvestä, koska iskä kannattaa tapparaa ja en mitenkään voi kannattaa samaa joukkuetta. se päätös on pitänyt, vaikka sm-liigatasolla en ole sarjaa seurannut enää moneen vuoteen, tiedän kyllä suosikkini rämpineen aika suossa tässä viime vuodet. hauskaahan on mm. se, että mulla on tapparan fanilippu, kun iskä vei meidät tappara-jokerit peliin ja lupasi ostaa mulle lipun, jota voin heilutella kun tulee maaleja ja jostain kumman syystä ilveksen lippua ei voinut ostaa... muistan myös, miten ehkä kymmenen vuotta sitten aina kun käytiin iskän kanssa peleissä, se joutui uudestaan selittämään joka kerta mikä on paitsio. unohdin sen aina onnellisesti. nyt tiedän kyllä jo jääkiekossa paitsion, mutta muissa lajeissa se termi on edelleen hepreaa mulle

2. leikittelen aina välillä ajatuksella polkkatukan leikkauttamisesta, mutta tulen aina siihen tulokseen, että mun pää on liian pyöreä sille ja en osaisi elää, jos en saisi hiuksiani solmittua pois tieltä ehkä kuudetsi päivässä

3. ilmoitin mun sort of eksälle vitsillä kun me tapailtiin, etten voi ikinä mennä kihloihin tai naimisiin, koska en osaa käyttää sormuksia. herra otti jutun vähän tosissaan kun pari viikkoa tän jälkeen käytiin vakava "väitätkö sä että et koskaan mene naimisiin, vain koska et osaa pitää sormuksia" -keskustelu. minä ja minun sarkasmini ei näköjään aina ihan osuta täydellisesti maaliinsa. hyvä juttu on varmaan se, että olen rakastunut erilaisiin sormuksiin tässä vuoden aikana ja nyt mulla onkin niitä ihan hirveästi

4. mä puhun tällä hetkellä suomea ja englantia täysin sujuvasti, ruotsi ja ranskaa taas silleen kehnosti. mun ruotsini on tosin ottanut hurjan spurtin parempaan tän vuoden aikana kun mulla on täällä aika paljon ruotsalaisia kavereita, jotka usein unohtuvat puhumaan toisilleen ruotsiksi ja altistun sitten kuulemaan sitä kieltä koko ajan. välillä mun aivot tekee sellaisen lakon, etteivät toimi yhdelläkään kielellä enää kun yritän käyttää neljää sekaisin, mutta onneksi vain harvoin. nykyään jos yritän puhua ruotsia enkä muista jotain sanaa ruotsiksi, korvaan sen ranskan sanalla, vaikka loogisempaa olisi käyttää suomea tai englantia, joiden sanavarasto itselleni on kuitenkin hurjan paljon laajempi

5. tykkään nukkua selälläni polvet koukussa kattoa kohti. äitini piti sitä pitkään maailman kummallisimpana tapana, mutta nykyään pikkusiskoni nukkuu samalla tavalla. se on mukava ja rentouttava tapa nukkua. kaikki ihmettelee miten pystyn nukkumaan niin kun kuvittelevat, että jalat ovat jännityksellä, enkä pysty rentoutumaan ja nukahtamaan, mutta musta se on vatsallaan nukkumisen jälkeen paras mahdollinen asento nukkua

6. olen ihan onnettoman aamu-uninen ihminen. voisin valvoa vaikka kuinka pitkään, jos on tarve - terveisin eräs, joka meni tänään nukkumaan tosiaan yhdeksältä aamulla tultuaan kotiin - mutta aamuherätykset on mulle yhtä tuskaa. ei sen väliä olenko nukkunut kaksi vai kaksitoista tuntia ennen kuin kello herättää, mutta jos se alkaa piipittämään ennen kymmentä aamulla, menee mulla sängystä itseni ylös kampeamiseen ainakin puoli vuotta

7. mun pitäisi keksiä nopeasti vielä yksi fakta ennen kun uusi erä lätkää alkaa. olen todella kofeiiniherkkä ihminen. mun pitää aina miettiä mihin aikaan saan juoda esimerkiksi colaa, koska jos juon sitä liian myöhään, menetän yöuneni. lisäksi jo yksi kuppi vahvaa kahvia saattaa aiheuttaa  mulle mukavat kofeiinitärinät. ei ole helppoa aina, mutta ainakin tiedän millä saan itseni hereille jos on tarpeen.

Nyt jatketaan taas lätkän jännittämistä! Pidetään peukkuja leijonille, vaikka koko eilisen mun päässäni soikin Poika saunoo ja jostain syystä musta tuntuu, että mun aivoni eivät kestäisi sen biisin jatkuvaa soittoa toista vuotta putkeen. En tällä kertaa ehdi pohtimaan ketään, ketä haastaisin, vaikka kiva olisikin haasteita jatkaa. Jos sovitaan, että haastan jokaisen ihmisen, joka on asunut viimeisen viiden vuoden aikana ainakin puoli vuotta ulkomailla? 

Ja uudet kysymykset:

1. Minkä tunnetun nähtävyyden maailmalla haluaisit ehdottomasti nähdä?
2. Joko tiedät mikä haluat olla "isona"?
3. Osaatko kääntää kielesi poikittain suussa?
4. Coca cola, light vai zero? 
5. Oletko koskaan kirjoittanut päiväkirjaa?
6. Missä maissa olet vieraillut?
7. Jos olisit saanut elää nuoruutesi/nuoren aikuisikäsi (meenaan nyt siis ehkä ikävuosia 17-27 about) millä vuosikymmenellä vain, milloin olisit halunnut elää?
8. Mikä on ollut elämäsi paras vuosi tähän mennessä?
9. Lempidisneyelokuva?
10. Paras tuoksu kesässä?
11. Luuletko tietäväsi missä olet vuoden päästä tähän aikaan?

Jos joku näihin vastailee, niin likittäkää ihmeessä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti