13.6.2012

La dernière semaine á paris

Tein tänään itselleni soittolistan, joka kantaa nimeä La dernière semaine á Paris ja olen koko päivän hyppinyt taloa ympäri huutaen laulaen kurkku suorana niitä biisejä, jotka merkitsee mulle paljon ja vielä enemmän. Tulin itse siihen tulokseen, että mun todella mahtava soittolistani ulottuu aina purkkapopista poprockin kautta ranskalaiseen räppiin ja siitä vielä Kaija Koon kautta David Guettaan ja Green Dayhin. Siksi nämä nyt oli vain pakko jakaa. Maailman parhaita biisejä! (Ovat suosikkiusjärjestyksessä tällä hetkelä).

1. Simple Plan - Astronaut



Now I lie awake and scream in a zero gravity
And it's starting to weigh down on me.
Let's abort this mission now
Can I please come down?



Opin tuossa kaksi sekunttia sitten tätä biisiä youtubesta etsiessäni että hei, tämähän näköjään on ollut ihan suurikin juttu jossain vaiheessa, ainakin sinkuksi saakka päätynyt. Juu, olen vähän ulapalla asioista taas vaihteeksi. Mä istuin yksi yö bussissa matkalla kotiin ja sen ainaisen Summen Paradisen repeatilla huudattamisen sijasta ajattelin antaa mahdollisuuden Simple Planin uusimmalle levylle ja muistan, miten humalassa mietin sen levyn olevan aika loistava. Noh, selvinpäin aivoilla tulin siihen tulokseen, että eipä siellä ole kuin pari hyvää biisiä edelleenkään (Jet Lag, You Suck At Love, Summer Paradise) mutta tämä ainakin iskee. Muistelen miltä tuntui nähdä Simple Plan livenä syksyllä 2008 ja tulin siihen tulokseen, että vaikka muistaakseni bändi hyvä olikin, en muista keikasta paljon mitään muuta kuin Pierren todella kamalat capri-shortsit ja Katy Perry coverin...

2. Tal - La Sence De La Vie



J'ai trouvé le sens de la raison qui m'entraîne


À chaque pas sur le devant de la scène
J'ai trouvé le sens de la vie que je mène
Et je l'aime

Ranskalainen radiohitti, johon ensiksi kiinnitin huomiota lähinnä vain siksi, että tyttö ääntää ranskaa niin selkeästi, että pystyin heti mukana sanoissa. "I've found the meaning of the life I live, and I love it!". Tätä olen laulanut koko päivän meidän portugalilaisten rakennusmiesten iloksi. Mutta hei, olen kuunnellut niiden laulua tässä kaksi kuukautta (vieläkään en ole varma laulaako ne portugaliksi vai venäjäksi...) joten here's my revenge.

3. Nickelback - S-E-X



S is for the simple need.
E is for the ecstasy.
X is just to mark the spot,
Because that's the one you really want.
(Yes!) Sex is always the answer, it's never a question,
'Cause the answer's yes, oh the answers (Yes)
Not just a suggestion, if you ask the question,
Then it's always yes. Yeah!



Nickelback on sellaista musiikkia, mitä mun musiikkimaun perusteella voisi kuvitella kuuntelevan. Lukeudun kuitenkin niihin ihmisiin, joiden mielestä melkein jokainen Nickelbackin biisi kuulostaa täysin identtiseltä toistensa kanssa. Nautin kyllä Nickelbackin biiseistä, jos radio tai MTV niitä soittaa, mutta ikinä mulla ei ole ollut tarvetta tai mielenkiintoa niitä muuten kuunnella. S-E-X kuitenkin iskee, ilman että tätä tarvitsee tulkita mitenkään sen kummemmin, ollaan vaan kuunneltu tätä monesti ja siksi tämäkin on Pariisi-biisi.

4. Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe



Your stare was holdin',
Ripped jeans, skin was showin'
Hot night, wind was blowin'
Where you think you're going, baby?



Tämä on juuri sellainen biisi, jota on tosi hyvä popittaa metrossa kuulokkeet korvilla kaverin kanssa keskiviikkoiltana kun sivustakatsojat saattavat vähän ihmetellä mikä teillä on meneillään. Mutta hei, call me maybe?


5. Simple Plan - Summer Paradise

How can you show me paradise,
When I'm leaving?

Oon kuunnellut tän viimeisen parin viikon aikana varmaan 600 kertaa. No, okei, en ehkä niin monesti. iTunes väittää, että olen kuunnellut tämän 46 kertaa, last.fm sanoo 97 ja uskon, että mun puhelin panttaa vieläkin muutamia soittokertoja, eli uskoisin, että ehkä 120 kertaa pariin viikkoon. Tässä biisissä on vain jotain, mikä sai mut rakastumaan ja sydämmen kieriytymään rullalle. Sellainen täydellinen kesäfiilis ja haikeus siitä, ettei halua päästää jostain irti. Niimpä, ja tervetuloa kyyneleet. Musta tuntuu, että tämä biisi tulee aina olemaan mulle sellainen mun oma pieni yksityinen pariisi biisi, jota kukaan muu ei ymmärrä, mutta joka merkitsee mulle jokaista kadunkulmaa ja liikenneympyrää tässä maassa.

Ja koska nainen on laiska, ei se jaksa nyt muista biiseistä höpistä. Settilista jatkuisi kuitenkin tavalla:

Sexion D'Assault - Avant Qu'Elle Parte (salla vihaa räppiä - mutta rakastaa sitä ranskaksi)
Justin Bieber - Baby (minun ja Emilian ultimate pariisibiisi!)
Kaija Koo - Kaunis, Rietas, Onnellinen (juuri niin, kaunis, rietas ja onnellinen)
Amy McDonald - This Is The Life (this is the life, when you wake up in the morning and you're head feels twice the size)
David Guetta - Titanium (toinen ultimate pariisibiisi!)
Green Day - Wake Me Up When September Ends (juuri niin, silloin tietäisin missä syksyni tulen viettämään)
Gym Glass Heroes - Ass Back Home (... Travis McCoy on edelleen yksi maailman hoteimmista miehistä...)
Nicky Minaj - Starships (minun teini-ikäinen ja meidän espanjanreissu <3)
Sexion D'Assault - Ma Direction (vielä kun sen oman suuntani löytäisin! + mun sushitreffit A:n kanssa!)
Katy Perry - Part Of Me (this is the part of me that you're never gonna ever take away from me)

Muista asioista puhuttaessa mulla oikeasti olisi niin trijoonasti asioita kerrottavana tämän blogin puolelle, mutta en oikein tiedä mistä kaikesta enää edes kirjoittaisin. Olen aloittanut pakkaamisen ja haluan kuolla tähän oman tavarani määrään ja kaikesta luopumiseen. Tyhmä pakkaaminen. Mulla on deadlinena pakata kaikki laukkuihin torstaihin mennessä, koska perjantai - tiistai-aamu näyttää sen verran ohjelmantäytteiseltä, että silloin ei ole aikaa olla paikallaan kuin ehkä pienen krapulan verran, jos edes sitä. Pitää muistaa ostaa vedenkestävä ripsari huomenna, koska musta tuntuu, että tämä viimeinen viikko tulee olemaan sitä, että purskahdan itkuun kontrollitta noin joka toinen sekuntti kun pitää hyvästellä eri ihmisiä ja mä en ole siinä mitenkään kovin hyvä. Viikon päästä tähän aikaan olen omassa sängyssä nukkumassa - mikäli saan sen koiralta vallattua takaisin omaan käyttööni - vaihtoehtoisesti saatan olla koiran kopassa nukkumassa, mutta ainakin suomessa. Tämä viikko ei saa mennä nopeasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti