15.1.2013

Mene pois lumi

Kuinka moni vielä muistaa sen ihmisen, joka marraskuun alussa hehkui kuin takkatuli ensilumen sataessa suomeen? Tai sen ihmisen, joka on monta kertaa sanonut lumen olevan suunnilleen paras asia tässä maailmassa? Noh, se ihminen on näköjään jo kömpinyt talviunille (kevätunille) ja optimistisesti odottelin jo ensimmäisiä leskenlehtiä tienvarteen - kyllä tammikuussa, oltin ehkä vähän turhan optimisitisia. Mutta hei, kun taivaalta läiskii päin näköä sellaisia kananmunankokoisia räntäpaukkuja, jotka kastelee päästä varpaisiin puolessa sekunnissa, saa lumesta olla tykkäämättä.

Mun facebook täyttyi eilen "it's snowing in Paris" toivotuksista vähän jokaisella kielellä. Itse kuuntelin samalla sateen ropinaa kattoon ja ajattelin, että ja paskat. Kylmä oli, mutta olin jo siinä vaiheessa sitä mieltä, että lumi saisi olla satamatta. Joulu suomessa riitti hyvin tyydyttämään tarpeeni kaikkea valkoisuutta kohtaan ja mielelläni nautin viikon nahkatakki-keleistä näillä leveysasteilla. Omat suupielet kyllä nousivat kattoon kun sain pari "mademoiselle, il neige á paris" -viestiä ja nauroin sille, miten hyvin ranskalaisten mieleen näköjään painautuukaan se, kun joku hullu suomalainen tulee paikalle ja on sitä mieltä, että lumi olisi tosi pop.

Kastumista lukuunottamatta tänään on onneksi ollut hyvä päivä - neljän tunnin yöunista huolimatta - ja tämä viikko on alkanut positiivisen optimistisesti. Vielä jos menisi hyvin, saisin nukuttua vähän pidempiä yöunia ja jossain vaiheessa editoitua luonnoksista pitkän sepostuksen viime viikosta, mikä näytti olevan sellaista ajatustenvirtaa, etten meinannut itse edes pysyä mukana.

Ja vielä, koska tykkään kiusata muita memeillä:


1. Nukutko rintaliivit ylläsi?- joskus harvoin ulkonakäymisen jälkeen saatan nukkua, mutta yleensä en ikinä

2. Nautitko draamasta?
- en varsinaisesti, mutta varsinkin ärtyneellä tuulella olen aika hyvä kehittämään sitä


3. Oletko tyttömäinen tyttö?
- moni pitää mua tosi tyttömäisenä nykyään, vaikka lapsena olin se, joka leikki pelkästään poikien kanssa. tykkää laittautua kyllä, mutta kyllä musta edelleen se poikamainenkin puoli löytyy (äiti tosin olisi tästä varmaan eri mieltä)


4. Kuka oli viimeisin henkilö jota halasit?
- tuo mun 4-vuotias terroristi. se käski mun tänään kuolla sängylleen ja herätti halaamalla ja antamalla pusun poskelle. lumikki, much?


5. Pieni vai iso laukku?
- olen tunnettu siitä, että tykkään raahata puoli elämää aina mukanani, mutta viime vuoden sisään olen tykästynyt pienempiinkin laukkuihin


6. Oletko lyhyt?
- päinvastoin, pitkä

 7. Miehen ihannepituus?

- pitkät miehet on ihania, mutta kunhan olisi edes vähän mua pidempi, olen tyytyväinen

8. Mitä tekisit jos joku läimäyttäisi sinua takapuolelle?
- niin kauan kun kyseessä olisi joku jonka tunnen, mikäs siinä


9. Onko sinulla parhaita ystäviä?
- on 


10. Pukeudutko Halloweenina?
- mä en hirveästi perusta halloweenistä juhlana, mutta jos jotkut bileet on niin pukeudun


11. Onko sinulla nivelten yliliikkumista?
- ei oikeastaan. paitsi mun molemmat pikkusormet taipuu liikaa taaksepäin kun ne on vähän ottanut iskua joskus


12. Mikä on oudoin paikka, jossa olet nukkunut?
- hmm, halusin pienenä kreikassa nukkua kaapissa. se on varmaan oudoin

 13. Onko kukaan koskenut takapuoltasi viimeisen 24 tunnin aikana?
- itse maksimissaan olen koskenut


14. Onko sinusta liikkeellä juoruja?
- en ainakaan tiedä että olisi


15. Kutsutko joitakin henkilöitä heidän sukunimillään?
- en


16. Kuinka moni mies lukee tämän vain koska tässä sanotaan "tyttöjen juttuja"?
- tuskin kovin moni, varsinkin kun taisin unohtaa mainita koko menen nimen tuossa alussa...


17. Minkä väriset ovat tämänhetkiset rintaliivisi?
- vaaleankeltaiset


18. Pidätkö enemmän vaaleista vai tummista hiuksista miehellä?
- aika tapauskohtaista loppuviimein. aina kun mietin tätä asiaa, väitän, että en osaa vastata mutta kun miettii omaa mieshistoriaa, pitäisi varmaan sanoa tummat


19. Oletko tällä hetkellä turhautunut johonkin mieheen?
- olen, mutta olen myös oppinut elämään sen henkilön kanssa


20. Välitätkö sukkiesi likaisuudesta?
- tottakai


21. Onko sydämesi koskaan särkynyt?
- on


22. Oletko koskaan ajatellut mennä kauneusleikkaukseen?
- en


23. Pidätkö elämästäsi?
- tällä hetkellä joo, vaikka tiedostankin, että vähitellen pitäisi tehdä myös ratkaisuja, jotka kantavat vähän pidemmälle elämässä


24. Onko kukaan ystäväsi varastanut poikaystävääsi?
- ei ole


25. Oletko hypännyt uima-altaaseen vaatteet päällä?
- uimalataaseen, en ole varma, mutta järveen/mereen ainakin


26. Onko sinulla enemmän tyttö- vai poikakavereita?
- läheisimmät on tyttöjä


27. Kuinka pitkään sinulla on ollut Facebook-tunnus?
- piti tarkistaa facebookista, mutta näköjään vuodesta 2007. tosin en ole itse kyllä luonut facebook-tunnustani :D


28. Oletko koskaan lyönyt poikaa kasvoille?
-en, enkä usko, että pystyisinkään


29. Mitkä ovat suurimmat pelkosi?
- pelkään menettäväni jonkun läheisen, sitä, etten löydä onnea ja tasapainoa omaan elämääni, kaloja, metsiä, pimeyttä, murthaajia ja kaikkea tällaista tosi rationaalista pientä


30. Oletko koskaan itkenyt itseäsi uneen?
- pari kertaa, ei ole ollut kivaa


31. Oletko koskaan nähnyt mahdottomaksi unohtaa jonkun mielestäsi?

- olen. mutta sitten taas uskon, että ne ihmiset, joita ei vain voi unohtaa, on ne, jotka on vaikuttaneet suhun kovasti ihmisenä ja joiden ansiosta olet juuri sellainen kuin olet nyt ja ehkä on parempi, että kaikkea ei unohda.


32. Uskotko sanontaan "Kerran huijari, aina huijari"?
- no jos tällä haetaan sellaista "once a cheater, always a cheater" -meininkiä, niin uskon ja en usko. uskon, että jokainen nainen haluaisi olla se, joka saa pettäjän aloilleen, mutta harva siinä onnistuu. tosin uskon myös, että jokainen ihminen on kykenevä muuttumaan, jos haluaa


33. Milloin sinulla on ollut viimeksi erityisen hyvä olo jostain? Mistä?
- hmm, viikonloppuna ainakin mulla oli tosi hyvä fiilis, vaikka mitään maatamullistavaa ei tapahtunutkaan


34. Toivotko joskus olevasi kuuluisa?
- kai melkein jokainen leikittelee joskus sillä ajatuksella, mutta ei, en toivo, että olisin kuuluisa


35. Ikävöitkö tällä hetkellä jotakuta?
- ainakin koiraa ja muutamaa tosi hyvää ystävää


36. Kajaali vai ripsiväri?
- ripsiväri! se olisikin look jos iskisin pelkät kajalit näihin silmiin, joita reunustaa maailman blondeimmat ripset...


37. Louis Vuitton vai Dooney &Bourke?
- pienen googlailun jälkeen ehdottomasti Louis Vuitton


38. Hame vai housut?
- molemmat? 


39. Sukkahousut vai leggingssit?
- legginssit


40. Huppari vai takki?
- takki, mutta rakastan kotioloissa huppareita


41. Korkkarit vai tennarit?
- tennarit


42. Suorat vai kiharat hiukset?
- kiharat. mutta olen ylpeä siitä, että viimeisen vuoden aikana olen oppinut tykkäämään hiuksistani myös suorina


43. Renkaat vai roikkuvat korvikset?
- roikkuvat


44. Kännykkä vai iPod?
- no kun omistaa iPhonen, ei oikein ees tarvi päättää vai mitä?


45. Smoothie vai latte?
- smootie


46. Dieetti vai normaali limsa?
- no siis mä oon varmaan se poikkeus joka vahvistaa säännön, enkä maista eroa esim normikokiksessa ja lightissa, joten light, mutta esim fanta ja sprite normeina, koska niiden lightit on pahaa. yleensä kyllä siis joku diettiversio kunhan ei ole tota fantaa tai spritea


47. Timantteja vai helmiä?
- oon vähän huono kumpienkin kanssa


48. Mary-Kate vai Ashley Olsen?
- mä rakastin niitä pienenä! mutta ei mitään hajua kumpi on kumpi


49. Huulikiilto vai huulipuna?
- huulipuna


50. Perhe vai ystävät?
- perhe


51. Manikyyri vai pedikyyri?
- manikyyri


52. Rauha vai rakkaus?
- rakkaus


53. Aurinkolasit vai käsilaukku?
- laukku


Kysymyksiä miehistä:

Hauska vai vakava?
- hauska. muttei sellainen, joka ei osaa olla myös vakava


Söpö vai seksikäs?
- les deux?

Tummat vai vaaleat silmät?
- tummat (mulla on salainen haave, että mun child to be vois periä isältään tummat silmät ja multa vaaleat hiukset...) (oikolukuvaiheessa tajusin, että tää kuulostaa siltä kuin olisin raskaana, mutta sitä ei saa lukea niin)

Pitkät hiukset vai lyhyet?
- lyhyet! mutta sellainen surffitukkakin voisi olla hetkellisesti pop


Kiharat vai suorat hiukset?
- eipä tuolla niin väliä

Hyvä tanssija vai hyvä laulaja?
- laulaja. ja jos siihen päälle lisäis vielä kitaran niin mun viimeisetkin järjenrippeet on kadonneet


Tupakoitsija vai ei?
- periaatteessa ei niin väliä, kun itsekin edelleen satunnaisesti poltan, mutta pidemmänpäälle ehkä kivempi, jos ei tupakoisi, koska itsekin toivottavasti joskus lopetan kokonaan

Kiltti vai paha poika?
- kiltti, vaikka jotenkin kummasti myös ne pahat pojat viehättää

Parta tai viikset vai ajeltu?
- ajattelin pitkään, että prefeeraisin vain jätkiä jolla on maksimissaan pieni sänki, mut viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että eipä tuolla itseasiassa niin väliä ole. tai noh, viime keväänä tapailin hetken yhtä jätkää, jolla oli ihan hot parransänki, mutta lopputulos oli se, että se oli niin terävä, että joka kerta kun oltiin harrastettu pussailua vähän pidempää, mun leuan iho oli muutaman seuraavan päivän ihan kummallinen, kuiva ja ärtynyt. liekö johtunut parrasta, jostain toisen käyttämästä kosmetiikkatuotteesta (joihin mun iho tosin yleensä ei reagoi) vai mistä, mutta siinä pystyi sanomaan että kemi(kaalit)at ei kohdanneet. ja ai niin, ei pelkkiä viiksiä! (ja kaikki piti taas jakaa :D)

Nuorempi vai vanhempi?
- ehdottomasti vanhempi. okei, naiivia sanoa, koska jos löydät jonkun johon ihastut/rakastut, et sä kyllä syntymätodistuksen perässä mene, vaan jonkun ihan muun, mutta mun on vaikea kuvitella itseäni ihmisen kanssa, joka olisi mua nuorempi. tosin jossain vaiheessa mun oli myös vaikea kuvitella pitäväni ihmisestä, joka olisi mua enemmän kuin pari vuotta vanhempi ja ne periaatteet on jo aika kaivoon viskattuja, joten luultavasti seuraavaksi löydän jonkun itseäni 3 vuotta nuoremman jätkän


ps. jouduin keskeyttään tän kirjoittamisen päivällä kun aika ei riittänyt. päivän saldona se, ettei tää ollutkaan ihan niin kiva päivä (lapset koetteli hermoja oikein kunnolla)

pps. se lumi suli jo. jee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti